Projecte Fonts a la ZER

Al curs 2015/16, la Plataforma Lluçanès viu, ens va explicar a les escoles de la comarca el seu projecte d’anàlisi i recuperació de l’estat de salut de les nostres fonts. Per aquesta raó, cada escola treballa en la recuperació d’una font de la seva població, en el marc del Programa Apadrinem el Nostre Patrimoni del Departament d’Educació.

Per aquest motiu, Apadrinem Les Fonts del Lluçanès, és un projecte comú, en el que participen totes les escoles del Lluçanès, on cada escola apadrina una o més fonts del seu municipi. Les fonts que hem apadrinat ales nostres escoles de la ZER són:

Font
ESCOLA AURORA
La Font de Pujols
ESCOLA GAFARRÓ
La Font de la Mosquera Resultat d'imatges de la font de la mosquera
ESCOLA HEUROM
La Font del Raig
ESCOLA LA FORJA
La Font del Sidro

L’apadrinament implica que cada centre educatiu inclou en el seu Projecte Educatiu de Centre, el coneixement i l’estudi de l’element patrimonial del seu entorn local, recuperació de la font, propera i accessible a l’escola, per tal d’utilitzar-la com a aula externa de ciències, centre d’interès, per a un o tots els nivells educatius.

El projecte des d’un punt de vista pedagògic, facilita que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques curriculars, ja que promou la utilització, per part del professorat, d’una metodologia activa, en la qual l’alumne és el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.