Qui som?

1. Principis rectors (LEC)

El caràcter del nostre centre vol donar a tot l’alumnat la possibilitat de participar plenament en la vida acadèmica i social del centre, des de la perspectiva de formar part activa de la nostra Comunitat d’Aprenentatge (CdA).

La SINS Cardener defineix i intenta recollir entre els seus trets d’identitat alguns dels aspectes que la societat actual en la qual estem immersos ens demana i d’altres aspectes que es preveuen en la perspectiva de la propera dècada. En aquest sentit ens fixem en l’horitzó Europa 2020 que ha establert la Comissió Europea, que entre altres aspectes vol reduir el fracàs escolar fins a valors del 15%.El fet de no tenir història prèvia, som un centre de nova creació, ens permet assegurar que ara per ara només tenim un futur per construir, així com la nostra voluntat que aquest sigui construït entre tots els agents que configurem el centre: alumnat, famílies, professorat, municipi i administració.

2. Caràcter propi

A més a més dels establerts en la LEC[1] en el capítol I del Títol VII, que defineixen l’escola pública catalana com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, i als quals ens hi comprometem, des del centre volem que l’activitat permeti aportar altres elements al nostre entorn fets des del nostre entendre l’educació i des de la nostra identitat pròpia. Així definim aquests elements d’identitat en els següents punts:

1. Una escola catalana. Catalana, pel context en el qual s’origina i es desenvolupa el nostre projecte, que és Catalunya. Per aquest motiu defensem i recolzem els valors que hi ha rere l’escola catalana. Això no vol dir que ens haguem d’oblidar els contextos més generals en els quals vivim i ens relacionem: Espanya i Europa.

2. Una escola integradora. Fonamentada en uns valors democràtics que respectin els principis d’igualtat entre tots els membres de la comunitat, tot tenint presentla personalitat i els rols que desenvolupi cadascun dels seus membres. Aquesta idea d’escola es recolza en un aspecte que ha de tenir rellevància i importància en el funcionament orgànic del centre, és la comunicació i el diàleg, així com l’escolta i la participació activa de tots els membres de la comunitat i de l’entorn social de la mateixa .

3. Una escola integrada en l’entorn que afavoreixi la relació i participació a la vida del centre de tots sectors que l’integren, treballant especialment aquells aspectes que ens han de permetre conèixer i estimar allò més proper, i que ens dóna identitat, per a poder estendre-ho a realitats més allunyades bé sigui de la comarca, del país o de fora les nostres fronteres. Dins de l’entorn hi tenim tres dimensions: natural, social i tecnològica.

4. Una escola sostenible, en el sentit més ampli del terme. Això es pot realitzar a partir d’un funcionament i una gestió del centre en el qual es dugui a terme una reducció, reutilització i reciclatge dels béns i serveisque es requereixen en la vida diària del centre. Entenem que això passa per un reforç en els vincles amb els membres de la comunitat i amb l’entorn.

Seguint en aquest sentit i reforçant aquestes idees també podem esmentar que som una escola verda, que vol afavorir i contribuir al coneixement, manteniment i millora del elements del medi ambient del nostre entorn i en la seva contribució a la millora de la nostra vida i de la Terra.

D’aquests elements se’n deriven un seguit d’eixos que defineixen les prioritats del centre i als quals,des del nostre treball, miren de donar-hi resposta. D’altra banda, hi ha altres eixos que responen a aspectes curriculars i acadèmics.

———————————————–

[1]Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació

Aquest apartat forma part de corresponent al PEC: Identitat i caràcter propi