TRANSELVA 2016

VUIT INSTITUTS ESCOLA VERDA REALITZEN UN PROJECTE COMÚ: TRANSELVA 2016

El divendres i dissabte 7 i 8 d’octubre  alumnes i professors de 8 instituts de la Comarca de La Selva  han fet una ruta a peu de Sant hilari Sacalm a Lloret de Mar sota el nom Transelva 2016.

Els instituts adherits al programa Escoles Verdes  selvatans – Antoni Busquets i Punset de Sant Hilari Sacalm, Montsoriu d’Arbúcies, El Bruc de Riells i Viabrea, Rocagrossa de Lloret de Mar, Santa Coloma de Farners,  Sils, Vescomtat de Cabrera d’Hostalric i  Vidreres – s’han  coordinat  per fer aquest projecte possible.

La finalitat és:

– conèixer la diversitat de la comarca,

– observar  l’aprofitament dels recursos naturals i l’impacte humà,

– difondre per internet tan el patrimoni natural com el cultural i

– divulgar problemàtiques ambientals que cal corregir.

La ruta per trams és:

1. MATÍ: Sant Hilari – Joanet – Sant Pere Cercada.
  2. TARDA: Sant Pere Cercada – Santa Coloma de Farners (Dormir al gimnàs de l’Institut)
  3. MATÍ: Santa Coloma – Estanys de Sils – Vidreres
  4. TARDA:Vidreres – Lloret de Mar

Els participants eren alumnes i professors dels comitès ambientals de cada un dels instituts que durant el curs passat  van  preparar un tram assigant. Una de les tasques prèvies ha estat crear escenaris  a l’aplicació EDULOC, penjar-hi informació i preparar Instagram amb l’etiqueta #transelva16.

Inicialment estava prevista pel passat mes de maig, però el mal temps la va fer ajornar.

Els centres organitzadors han tingut el suport a diferents organismes com són el departaments d’Ensenyament  i el de Territori i Sostenibilitat, el Consell comarcal de La Selva, els ajuntament i AMPA respectives. Les trobades del professorat preparatòries de l’acció han comptat amb la coordinació de La Tosca que és l’assessoria ambiental assignada pel Programa Escoles Verdes per a la formació en educació ambiental i segueix la tasca iniciada a la comarca per l’Associació Les Guilleries.

Aquest projecte té com antecedents les trobades de comitès ambientals que des de l’any 2008 realitzem els instituts amb distintiu Escola Verda de la Comarca de la Selva i respon a la demanda de passar de compartir les experiències d’accions ambientals de cada centre a realitzar-ne una de col·lectiva.

La participació era flexible. Van iniciar el recorregut de més de seixanta quilòmetres prop de 80 alumnes, el segon dia el van continuar 39 i finalment en van arribar a Lloret 34, molts dels quals van finalitzar la jornada amb una refrescant remullada a la platja.

El projecte queda recollit a http://institutsverdsselva.blogspot.com