Sant Jordi 2016

El passat dia 25 d’abril vam celebrar Sant Jordi a la SIN El Bruc. Els alumnes van poder gaudir durant el matí de diferents activitats proposades, majoritàriament, des de les matèries de llengües (català, castellà, anglès i francès).

Els alumnes van començar amb un taller d’una hora on, repartits en grups, podien fer: fer l’indicador de ph dels pètals de rosa, pots de sal de colors, punts de llibre, construcció de mòbils amb paper…

A l’hora anterior, alguns dels alumnes van ser els encarregats de preparar les proves a realitzar pels companys a la gimcama que es va fer. Els alumnes concursaven per equips i competien entre ells. Les proves que van haver de realitzar van ser:

• Lletrejar paraules de menys a més nivell de dificultat.
  • Dir embarbussaments en les diferents llengües que es treballen a l’institut.
  • Speed dictation – Realitzar un dictat travessant la pista per obtenir el text en anglès.
  • Jugar al “Pasapalabra” en diferents llengües.
  • Jugar al Tabú, on calia endevinar una paraula sense dir-ne algunes de prohibides.
  • Jugar al memory, on calia aparellar imatges i la paraula relacionada en diferents llengües.
  • La prova final on tots els grups havien de fer un puzzle per endevinar dos escriptors molt coneguts.

Mentre la majoria dels alumnes feien la gimcama, va haver-hi alguns afortunats que van poder gaudir de dos tallers molt especials: taller de pintura efímera, on van dibuixar un drac fantàstic, i un taller – combat de rap, on els alumnes cantaven les seves creacions originals a base de ritmes de rap.

Per acabar la jornada, un cop fetes totes les proves es van donar els premis als vencedors de la gimcama i dels diferents concursos que s’han fet últimament: concurs literari de Sant Jordi, concurs de fotografia matemàtica, concurs dels cartells de la Setmana de la Ciència i els enigmes matemàtics de la Setmana de la Ciència.

Va ser una jornada ben distreta jugant amb les paraules. Gaudiu de les fotografies clicant sobre la imatge!

CIMG3927