Colònies i crèdits de síntesi 2024

Del 18 al 20 de marc, l’alumnat de 1r, 2n i 3r de l’ESO de l’Institut de tots i totes ha experimentat sengles projectes del Crèdit de Síntesi en unes colònies de convivència entre companys i companyes sota la supervisió de professorat divers. La concreció de cadascun d’ells la podeu descobrir si cliqueu a “Llegir més“.

Alumnat de 1r curs ha desenvolupat el Treball de Síntesi sobre la Prehistòria. Van visitar el jaciment neolític de “La Draga”, a Banyoles, i posteriorment, es van allotjar a la casa de colònies de Cal Ferrer, a Porqueres (Girona), on van portar a terme diversos tallers pràctics organitzats per Educart. Van ser uns dies especials de convivència i aprenentatge en mig d’un entorn natural molt agradable.

El de 2n curs va anar a la sortida del Treball de SíntesiL’edat mitjana” a la bonica casa de colònies “El clar del bosc”, situada a pocs quilòmetres de Banyoles (Girona). Van ser tres dies de convivència sana en un entorn preciós on els monitors van connectar des del primer moment amb els i les alumnes. La majoria de les activitats els van agradar i tots repetirien fer una sortida així.

I de 3r curs, un crèdit de síntesi per analitzar la qualitat de l’aigua a partir d’un estudi comparatiu entre el reiu Congost i la riera de Vallcàrquera i prendre consciència de la importància de l’aigua, amb la guia i els coneixements d’uns veritables professionals en la matèria; tot plegat amb unes jornades de convivència a la “Rectoria de Vallcàrquera” on van poder aprendre i gaudir el compromís i respecte vers els altres.