Visita a la Fundació Mona

El passat 31 de gener l’alumnat de 1r d’ESO vam visitar les instal·lacions de la Fundació Mona, on vam poder fer alguns tallers per conèixer de més a prop quins són els objectius d’aquest centre de rehabilitació de primats.
Vam arribar a Riudellots amb tren, i allà vam tenir una estona per esmorzar. Després ens vam dividir en grups i vam fer tres tallers.
El primer taller consistia en veure un vídeo que va servir per sensibilitzar-nos del maltractament animal que encara existeix, i de la importància de rescatar-los i donar-los una nova llar.
El segon taller era una visita guiada per les instal·lacions del centre, on vam poder veure els ximpanzès i els macacos de ben a prop i ens van explicar la història de cada un d’ells (alguns venen del món del circ, de la televisió, de cases particulars que els tenien com a mascota,…). Tots ells havien patit maltractament abans d’arribar al centre i gràcies a la Fundació ara tenen una nova oportunitat.
L’últim taller va ser un joc de rol on cada grup representava un personatge o una entitat i havíem de defensar la nostra opinió sobre l’explotació dels boscos per obtenir oli de palma.
Va ser una excursió molt divertida i ens va agradar molt veure els ximpanzès de tant a prop.

Galeria imatges 2