Sortida a la bassa de Can Rufí

El passat dijous 25 d’octubre el grup d’alumnes de 3rB que fan l’optativa “Boscos i Basses” (B&B) vam fer una sortida a la bassa de Can Rufí.
Vam sortir de l’institut a les 10 amb tot el material que necessitàvem: botes d’aigua llargues, salabrets, desinfectant, fitxes i safates. Un cop arribats a la bassa ens vam organitzar en grups de dos; mentre uns apuntaven dades, els altres eren a dins la bassa amb les botes i els salabrets agafant mostres. Cada cop que un company treia una larva o un animal l’havia de posar dins la safata, i l’altre company del grup l’identificava amb una fitxa tècnica.
Els companys que van tenir l’oportunitat d’entrar a la bassa amb les botes llargues deien que la sensació era molt extranya, ja que al principi és una mica incòmode, sents que t’estan comprimint les cames i sents la fredor de l’aigua encara que no et mulles. Però l’experiència va ser molt divertida.
Mentre estàvem fent la feina, la gent parava a mirar-nos, i la gran anècdota d’aquesta sortida va ser quan un gos que portava una parella de senyors va pujar al mur i la corretja es va trencar i el gos va caure dins la bassa des d’una alçada força gran. Tots vam quedar parats per què el gos s’ofegava i finalment la nostra professora el va haver de socórrer, ja que els senyors eren grans.
Finalment, després de l’incident, vam recollir tot el material i les mostres i vam tornar a l’institut.
En aquesta sortida ens vam emportar un molt bon gust de boca, ja que ens ho vam passar molt bé.

Alumnes de 3rB (Opt.Basses i Boscos)