Participem en el programa #100tífiques

En motiu del Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència, l’alumnat de 4t de l’optativa de Biologia va participar en el programa #100tífiques. Aquest projecte és una iniciativa de la Fundació catalana de la Recerca i la Innovació juntament amb el Barcelona Institute of Science and Technology, amb l’objectiu d’inspirar a l’alumnat jove, contribuir a superar els estereotips al voltant de la ciència i la tecnologia i impulsar que les dones científiques del país creïn xarxa entre elles.

Vàrem fer una xerrada telemàtica en anglès amb la Roberta Haddad, una científica de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) que està fent recerca sobre el control neuronal del metabolisme durant l’embaràs. Ens va explicar com funciona el nostre cervell i com certs aliments estimulen la producció d’unes substàncies (neurotransmissors) que estimulen el nostre cervell generant la necessitat de tornar a ingerir aquest tipus d’aliments. Llavors ens va explicar que el seu estudi es basava en estudiar el comportament neuronal en embarassades buscant la raó científica que provoca antulls i canvis de gustos durant l’embaràs.

Ens va explicar també el seu recorregut fins arribar a treballar en un laboratori amb un equip propi i com és el seu dia a dia. Ens va transmetre la passió dels científics per investigar i ens va animar a estudiar i treballar per aconseguir dedicar-nos a allò que més ens agrada.

Tot plegat ens va semblar una manera molt interessant i propera de conèixer de primera ma el món de la investigació científica.

L’alumnat de l’optativa de Biologia i Geologia de 4t d’ESO