PMF

Preguntes Més Freqüents

P: Què obtenen els centres de la participació al Pla?

R: Els centres obtenen la possibilitat de formar part d’un projecte innovador per ser protagonistes d’un escenari cabdal com és la introducció dels dispositius mòbils a l’àmbit educatiu. S’oferirà formació, recursos i acompanyament per poder introduir el seu ús d’una manera coherent i fonamentada, tenint en compte els aspectes relacionats amb la implementació d’un maquinari que ha estat origen de debat pe que fa al seu mal ús. Mòbils.edu pretén mostrar que amb una bona metodologia i un enfocament de centre amb tots els agents implicats es pot treure el màxim profit d’aquests dispositius, i els centres participants seran pioners en aquest repte.

P: Es pot presentar un centre a més d’un programa alhora?

R: No es poden presentar a més d’un programa alhora. Excepcionalment, es pot presentar al programa Mòbils.edu un projecte presentat a un altre programa, el qual haurem enriquit tot afegint la vessant relacionada amb l’ús dels dispositius mòbils.

P: Quina diferència hi ha entre pla, programa i projecte?

R: Un pla és una proposta general que fa el Departament, en la qual emmarca una sèrie d’idees i línies d’actuació relacionades amb un tema específic. Un programa és un conjunt de propostes d’actuació concretes dins d’aquest pla, és una iniciativa que va lligada a una convocatòria de participació a la qual s’acullen els agents als quals va adreçat aquest programa. Un projecte és la proposta que fan els centres que volen ser admesos a un programa concret.

P: Cal implementar l’ús dels mòbils des de l’inici del programa?

R: Els centres participants iniciaran el programa i establiran una temporització en la qual és element clau una preparació de la comunitat educativa pel que fa a l’ús dels dispositius mòbils en aquest entorn. Cal estar preparat per un repte tan important i això implica tenir clar què vol dir i què cal fer i no fer, així com saber trobar el moment adient.

P: Quines són les fites al llarg dels tres anys del programa?

R: Els projectes dels centres participants en el Programa mòbils.edu tindran una durada de 3 cursos i inclouran les fases de:

1. Disseny (1r curs): diagnosi i elaboració del projecte.
        2. Implementació (2n curs): compliment de la planificació, seguiment i avaluació de les actuacions.
        3. Finalització del projecte (3r curs): avaluació final i transferència.

P: El Pla contempla algun tipus de dotació d’equipaments per als centres?

R: No es contemplen dotacions de material. El Pla es bassa en el concepte BYOD (Bring Your Own Device), en el qual l’alumnat porta el seu propi dispositiu, tot i que els centres poden dissenyar estratègies d’adquisició de dispositius de manera col·lectiva per part de totes les famílies del centre si ho creuen convenient.

P: L’us dels dispositius mòbils afavoreixen els itineraris personals dels alumnes?

R: Els itineraris personals no venen directament determinats per l’ús dels dispositius mòbils. Tot i amb això, aquests dispositius poden donar sentit a aquest aspecte personalitzat amb una metodologia òptima en tant que permeten el seu ús individual i asincrònic. Els dispositius mòbils també són eines molt útils per al treball en grup, en tant que permeten la creació cooperativa i la creació d’espais d’opinió i de debat.

Si teniu algun altre tipus de pregunta adreceu-vos a mobilsedu@xtec.cat