CASTANYERES I CASTANYES

De l’Adriana a la Isabel, passant per l’Anna, moltes noies que han fet pràctiques a l’escola i, alguna àvia, la Maria Castanyera ha portat castanyes als nens i nenes de l’escola bressol de Vilassar, primer a Ntra. Sra. De Montserrat des del curs 1994-1995 i després a Can Roura.

Aquest any, no ens ha vingut a veure però no per això hem deixat de celebrar-ho, la Maite i la Magda, ens han portat les Castanyes que la Maria Castanyera els hi ha fet arribar.

La castanyada a les escoles bressol es viu amb intensitat i és que aquesta festivitat permet acostar i donar a conèixer la tradició i els productes de la tardor als més petits.

Durant tota la setmana hem preparat tot un seguit de propostes relacionades amb la tardor i aquesta estació de l’any, hem manipulat i tastat moniatos, observat els fruits de la tardor, hem anat a veure la Maria Castanyera que està a l’entrada de l’escola, l´hi hem cantat i ballat la cançó,…..

Totes aquestes activitats han permès als nens i nenes treballar l’observació directa, apropar-se als elements naturals de l’entorn, experimentar amb textures, formes i colors, i aprendre vocabulari amb cançons i contes de tardor.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *