XX CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA AL TORRE DE MALLA!

Avui, dijous 14 de març, hem celebrat al Torre de Malla una gran diada cultural: El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta.

A la Sala d’Actes de l’institut ens hem aplegat més d’un centenar de persones per gaudir d’una gran jornada literària. Dels nervis previs i les rialles còmplices de l’inici de l’acte hem passat al silenci de la sala per escoltar les paraules dels llibres a través de la veu dels lectors. Els participants, alumnat de 3r de primària a 4t d’ESO d’arreu del Vallès i del Maresme, han llegit excel·lentment. Enhorabona!

Mentre el jurat deliberava, alumnes de la matèria d’Arts escèniques de 4t d’ESO de l’institut han representat quatre escenes teatrals de l’obra Criatures de la companyia T de Teatre, que estan assajant per a la celebració de la diada de Sant Jordi. El públic ha gaudit de valent.

La lectura és una eina fonamental per al desenvolupament personal i social. Ens fa més crítics, ens ajuda a comunicar-nos millor, a tenir paraules per a explicar-nos, ens enriqueix en tots els àmbits. Per aquest motiu, us animem a llegir, a llegir i a llegir!

Ens plau compartir les categories del Certamen i la llista dels llibres que hem llegit i escoltat:

Els Grumets vermells (del cicle mitjà de primària) han llegit fragments de la novel·la Capità Lluc de Carles Sala i Vila.

Els Grumets verds (del cicle superior de primària), El vuitè nan de Josep Vallverdú

Els Timoners (Aula d’acollida primària i 1r i 2n d’ESO), L’anticlub d’Àngel Burgas

Els Corsaris (1r i 2n d’ESO), El lleó sobre la porta d’Onjali Q. Raúf

La Tropa de corsaris (3r i 4t d’ESO), Nascuts per ser breus de Toni Mata

Marcel Proust explicava al preciós assaig Sobre la lectura que la literatura ens permet recordar les nostres vides. Recordarem sempre on vam llegir, escoltar o compartir aquell paràgraf, aquell fragment, aquell vers. I recordarem, és clar, el bell dia d’avui.

Moltes gràcies a l’organització, a les famílies i, sobretot, a l’alumnat!

Fins ben aviat!