Tallers de matemàtiques

Durant les darreres dues setmanes s’han portat a terme diversos tallers a l’ESO relacionats amb les matemàtiques i s’ha treballat d’una manera diferent i conjuntament a tota l’ESO el concepte de funció per celebrar el dia internacional de les matemàtiques. Aquestes activitats conclouen amb un ball de funcions a les pistes de l’institut divendres 26 de març, abans d’iniciar les merescudes vacances de Setmana Santa.

Ball de funcions:

A 1r d’ESO, el passat 23 de març ha vingut el MMACA a fer-nos un taller de màgia: “Fes màgia amb les mates” on el nostre alumnat ha après conceptes matemàtics a través de la màgia: un cop explicat i presentats els jocs han treballat en grups practicant, adaptant i creant les seves pròpies estratègies de resolució. Han resolt el misteri del triangle de les Bermudes tot fent  desaparèixer vaixells (on està el truc?). Ens enganyen les matemàtiques?

A 3r d’ESO, el passat dimarts 16 de març el nostre alumnat ha participat en una xerrada-taller sobre la història de la criptografia des de la Grècia antiga fins a la Segona Guerra mundial. La xerrada ha estat a càrrec d’Oscar Font, músic i apassionat de la criptografia. Han gaudit aprenent com s’han xifrat missatges des de l’antiguitat fins a l’actualitat i se’ls ha recomanat  com fer més segures les seves contrasenyes.

A 4t d’ESO, el 24, 25 i 26 de març el nostre alumnat ha participat en un taller de probabilitat i estadística: “Probablement t’equivoquis” on ha experimentat amb l’atzar i vist la necessitat de l’estadística a l’hora de gestionar i resumir gran quantitat de dades. Ha estat un taller vivencial d’exploració de jocs i situacions d’atzar on la intuïció pot fallar. S’ha fet un treball individual i en grup, experimentant i recollint dades. Partint d’una pluja d’idees el nostre alumnat ha anat creant coneixement i trobant l’explicació matemàtica.