REPTES CIENTÍFICS ACTUALS EN FÍSICA I QUÍMICA

L’alumnat de l’assignatura de Reptes Científics Actuals en Física i Química de l’Institut Torre de Malla ha dut a terme un repte sobre Economia circular en el qual han reflexionat sobre la necessitat d’un canvi en el model de consum actual.

Mitjançat l’aprenentatge basat en projectes els alumnes van proposar un producte final que es pogués elaborar als seus laboratoris de l’Institut. Aquest producte, inspirant-se en les 7 erres per canviar el sistema econòmic actual linial cap a un sistema econòmic circular, va consistir en diversos cosmètics sòlids o semisòlids, sense necessitat d’envàs o bé amb la reutilització d’aquest.

En aquest repte han desenvolupat sabers com ara l’economia circular, la saponificació dels àcids grassos, la influència dels microplàstics en l’ambient i el propi cos i les molècules que ens han canviat la vida en l’últim segle. A més a més, han treballat en profunditat el treball en equip i el disseny experimental per tal de comprovar l’eficàcia del seu producte.