Nou protocol conjunt dels Departaments d’Educació i de Salut per als centres educatius

Benvolguda família,

Us volem fer cinc cèntims del nou protocol d’actuació davant de la covid-19 als centres educatius de tot Catalunya.
Abans de res hem de deixar clar què considera Salut com a alumne immunitzat: el que té la segona dosi de la vacuna abans dels darrers 14 dies o ha passat la covid19 en els darrers tres mesos.
Si hi ha un cas positiu en un grup classe:
  • Els alumnes immunitzats no han de fer quarantena i tenen l’opció de fer-se un test d’antígens en una farmàcia adscrita del municipi, un cop l’ambulatori els ha activat aquesta opció a la seva targeta sanitària. Com que ara per ara el referent covid de l’ambulatori està col·lapsat per tots els casos a Parets, espereu a tenir la notificació de l’institut per poder anar-hi.
  • Els alumnes no immunitzats han de fer quarantena de 7 dies des de l’últim contacte amb el positiu del grup i no es fan cap tipus de prova diagnòstica per reincorporar-s’hi. També seran informades les seves famílies per correu electrònic de l’institut del dia de tornada a l’institut. Com que l’absència serà de cinc dies lectius com a màxim, farem servir el protocol que hem utilitzat sempre per a absències curtes de l’alumnat i que està pensat per promoure la seva autonomia i la seva assumpció de responsabilitats com a parts cabdals del seu procés de maduració: l’alumne demanarà als companys, o al seu professorat via correu electrònic, les feines escolars que es realitzin o es demanin cada dia i les anirà fent a casa seva pel seu compte. També podrà fer totes les consultes que trobi necessàries al seu professorat via correu electrònic.
Teniu tota aquesta informació ampliada a les dues cartes adjuntes confeccionades pel Departament d’Educació amb la col·laboració del de Salut, que no tornarem a enviar i que penjarem a la nostra web perquè les pugueu consultar en tot moment.
Us recordem també que heu d’informar dels casos positius a la farmàcia per tal que els introdueixi al TRAÇACOVID i siguin així oficials, i l’ambulatori pugui activar la realització de TAR (Test d’Antígens Ràpid) i es pugui activar el període de quarantena per als no immunitzats. Està bé que informeu l’institut i els vostres contactes, però ho heu de fer oficial a través de la farmàcia, perquè el TRAÇACOVID és ara només una eina de consulta per als centres educatius.