L’alumnat d’Activitats Comercials visita l’Agència Catalana del Consum

Divendres 22 de gener l’alumnat de primer i segon curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Activitats Comercials va fer una visita a l’Agència Catalana del Consum.

Primer de tot ens van fer una presentació sobre quina és la tasca que realitza l’Agència i després vam realitzar tres tallers:

1. Missatges o missatgers on a partir del visionat de diversos anuncis vam treballar continguts com la diversitat de vies per on es reben els impactes publicitaris, la regulació de la publicitat, la publicitat il·lícita, les marques com a estratègia de venda i com a via de construcció d’identitat i els consumidors com a agents publicitaris.
  2. La xocolata és dolça per tothom? On a partir de la observació d’una rajola de xocolata gegant vam poder identificar i explorar les emocions que desperta aquest producte i vam treballar continguts com el disseny de l’embolcall, la informació de l’etiqueta, la publicitat, els agents i països implicats en el procés de producció de la xocolata i en la distribució dels guanys i la compra de xocolata com a opció que integra el consum solidari i responsable.
  3. Com sé què compro? On a partir del repte d’inventar un producte d’alimentació i emplenar un envàs en blanc (sense cap informació ni etiqueta) vam reflexionar i descobrir quines són les l’etiquetes com a font d’informació per al consumidor i quina és la informació necessària que han de contenir aquestes etiquetes en funció del producte i la legislació vigent al país.