El Torre de Malla contra la violència de gènere

En els dos mesos que portem de curs els nostres alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO han fet uns tallers per prevenir la violència contra les dones que han tingut tant d’èxit entre el professorat i l’alumnat que també s’oferiran, després de Nadal, als alumnes de 1r de batxillerat i dels tres cicles de grau mitjà que ara per ara s’imparteixen al nostre centre. Aquests tallers estan encabits dins de les activitats de “Passaport digital” subvencionades per l’ajuntament de Parets.

A més, a 2n d’ESO s’ha treballat la cançó “La bella y la bestia” del raper espanyol Porta i s’ha fet un debat posterior, i a 4t s’ha vist el documental “Libre te quiero” i s’ha llegit l’article “El control, la posesión y la violencia arraigan en las parejas adolescentes” i, posteriorment, s’ha fet una reflexió conjunta.

Com en cursos anteriors, els alumnes de 2n d’ESO assistiran a les xerrades sobre relacions abusives de la fundació Vicki-Bernadet, que també està col·laborant al taller de formació interna de centre que el professorat està portant a terme al llarg d’aquest curs sota el títol “La convivència al centre” per tal de prevenir tot tipus de relació abusiva.

Passarà el 25 de novembre, dia internacional contra la violència de gènere o contra les dones, i l’institut Torre de Malla continuarà posicionant-se contra aquesta lacra social fent més activitats per tal que els seus alumnes es relacionin sempre amb respecte i fraternitat, i no recorrin mai a la violència o a les actituds desiguals i abusives.