Segona jornada de col·laboració amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC)

Aquest passat dimecres 31 de maig, el alumnes del nostre institut que participen en els tallers pilots del MAC han pogut fer d’exploradors i científics del segle XXI. Els nostres alumnes de 1r d’ESO han estat treballant a la biblioteca del museu amb uns programes en els que, utilitzant diversos sistemes de prospecció ( fotografia aèria, prospecció magnètica, prospecció geofísica….), havien de localitzar diversos jaciments. Ha estat una aproximació a alguns dels aspectes de l’arqueologia menys coneguts, que després s’han pogut completar amb la visita a algunes sales del museu.

Els alumnes de 4t ESO i de Batxillerat, al mateix temps, han estat al laboratori treballant diversos aspectes de la paleoantropologia: identificació d’ossos, reconstrucció d’esquelets, interpretació de restes. Ha estat un primer contacte amb material real de diferents excavacions i potser una aproximació als futurs estudis.