Projectes del Fons europeu

L’institut Torras i Bages participa en dos dels projectes del Fons europeu:

• Orienta4YEL, un programa de la Universitat Autònoma de Barcelona en col·laboració amb altres universitats europees, en un estudi d’anàlisi, detecció i implantació d’estratègies per prevenir l’abandonament escolar des del curs 2018-2019 al 2020-2021.
  • Estades/Activitats d’immersió lingüística en llengua anglesa, també amb l’objectiu de prevenir l’abandonament escolar.
  • El Fons Social Europeu (FSE) és un dels fons estructurals de la Unió Europea que impulsa inversions en totes les regions de la UE amb la finalitat de promoure la cohesió social i econòmica.

A través de diversos programes operatius, acordats per cada Estat membre i la Comissió Europea, vol complir amb diversos objectius orientats al suport de l’ocupació, a la promoció de la inclusió social, a la lluita contra la pobresa i a l’eficàcia de l’administració pública.

Aquests programes descriuen les prioritats de l’FSE per a cada Estat membre i donen suport econòmic a projectes relacionats amb l’ocupació que duen a terme diferents organitzacions públiques i privades que són beneficiàries en l’Estat membre.

L’Estratègia Europa 2020 de març de 2010 per a un creixement intel·ligent, sostenible i innovador va establir cinc ambiciosos objectius en matèria d’ocupació, innovació, educació, integració social i clima/energia.