Engeguem el Servei Comunitari del Curs 2019-2020

Durant aquestes setmanes hem tingut la possibilitat de comptar amb membres de les diferents  entitats amb les que els nostres alumnes de 3r d’ESO podran fer el Servei Comunitari.

El passat dimarts 1 d’octubre el Joan Ramell ens va fer la presentació de l’Ateneu Torrellenc, explicant-nos una mica la seva història i informant als nostres alumnes dels diferents voluntariats que podríem desenvolupar col·laborant amb aquesta entitat, com són:

• Monitoratge: Suport als formadors d’activitats infantils que es fan a l’Ateneu.
    • Suport a monitors de l’Esbart: dansa, balls tradicional, etc.
    • Suport Als Estelladors: Faran de monitors col·laborant amb els Estelladors.
  • Tècnics: Suport al grup de tècnics de l’Ateneu en l’assistència tècnica als espectacles.
  • Gestió: Suport a les tasques de gestió de l’entitat que es fan des de la Junta: aprendre com es fa el cobrament de quotes, gestió del pressupost, gestió de taquilles, base de dades de socis, com es contracten activitats, etc.
  • Col·laborar amb la Colla de Campaners: col·laborar en la recuperació dels diferents tipus de tocs i sons de les campanes per tal no perdre aquests com una forma de comunicació d’una comunitat.

Cliqueu a la imatge per a veure més fotos de la xerrada

El Dimarts 8 d’octubre vam tenir a l’Isa, directora de l’Escola Bressol “El Serralet”, que també ens va fer una xerrada explicant als alumnes com podrien col·laborar a la llar d’infants fent activitats de Servei Comunitari. Per una estona ens va fer ficar-nos a la pell d’aquells petitons que veuen als adults com a gegants, ens va fer reflexionar de com haurà de ser l’actitud a la llar de cara als nens. Volem que els adolescents de l’institut facin un Servei Comunitari profitós i no entorpeixin la feina de les mestres i per poder aconseguir tot això vam tenir a l’Isa al nostre centre i també els rebrà abans de començar el servei per poder fer activitats a la llar de coneixement de l’espai, coneixement dels hàbits del nens, de les normes de la llar, etc, etc.

Cliqueu a la imatge per a veure més fotos de la xerrada

I el dijous 10 d’octubre vam tenir l’última visita de la mà del Paco i el David, voluntaris de l’Associació de Defensa Forestal (ADF) de Torrelles, que ens van fer una xerrada força interessant explicant la gran feina que fan tots aquests voluntaris i la importància d’aquestes tasques per la seguretat del nostre entorn, per recuperar el nostre patrimoni, etc, etc,etc.

A més a més van portar el cotxe de l’ADF i ens van ensenyar ,in situ, quines són les eines principals amb les que treballen i per acabar….van deixar que els nostres alumnes poguessin fer pràctiques amb les mànegues.

Cliqueu a la imatge per a veure més fotos de la xerrada

DES DEL CENTRE VOLEM AGRAIR A TOTES AQUESTES ENTITATS LA POSSIBILITAT QUE BRINDEN ALS NOSTRES ALUMNES I L’APRENENTATGE I ELS VALORS QUE ELS HI TRANSMETEN FACIN O NO EL SERVEI COMUNITARI AMB ELLS.

MOLTES GRÀCIES A TOTS!!!