VISITA AL COSMOCAIXA

Avui els alumnes de 3r d’ESO han passat el matí al Cosmocaixa. Hem vist l’exposició  “Top Ciència”. Top Ciència és un espai destinat al foment de vocacions científiques i a la trobada amb la recerca més actual. És un lloc que acosta determinats projectes científics a la ciutadania i mostra la importància que té la ciència per a la societat.

També hem pogut gaudir de L’exposició “Robots. Els humans i les màquines” que explica una història que va començar fa molt de temps. Des que els nostres avantpassats van fabricar les primeres eines lítiques, els humans hem anat desenvolupat màquines de tota mena que ens han permès dur a terme tasques abans impensables. I des de fa temps, una idea ens ronda: crear un ésser humà artificial, un somni que sempre ha captivat la nostra imaginació.

Avui ha estat “una altra forma d’aprendre”.  Les exposicions i activitats són eines de comunicació que responen a uns objectius determinats, llançats per divulgar una informació d’una manera amena i comprensible.

I per acabar la nostra visita al museu, tots/es hem participat del Taller Viu l’electricitat que de forma molt divertida ens ha permès descobrir experimentalment com es genera, comporta i transmet l’electricitat. Amb un generador de 80.000 volts hem pogut experimentar i conèixer què són les càrregues elèctriques tot visualitzant-ne alguns dels efectes més sorprenents. També hem treballant amb un circuit hidràulic, s’establiran analogies i paral·lelismes per tal de fer assequibles conceptes com intensitat, voltatge i resistència elèctrica.

Com a resultat ,alguns dels nostres alumnes han acabat amb els cabells de punta o tancats a una gàbia (Gàbia de Faraday).

Podeu clicar a la imatge per veure més fotografies.