Taller per Alumnes de 1r d’ESO. “Les Nostres Emocions” – Programa Espai Jove.net

Avui hem tingut al nostre centre a la Begoña Sánchez(Infermera de Pediatria Del CAP Serral de Sant Vicenç dels Horts i referent Salut i Escola) i a la Marta Biempica (Infermera Salut Mental de CSMIJ de Sant BOI i referent SiE) que han dut a terme el taller “Les Nostres Emocions” adreçat als nostres alumnes de 1r d’ESO i que s’emmarca  dins del Programa Espai Jove.net  de qual el nostre centre ja forma part i que és una de les actuacions resultants del pla de treball en xarxa en el qual col·labora l’Institut, l’EAP, l’atenció primària de salut i el CSMIJ .

Per què el nostre centre participa en el Programa Espai Jove.net?

El 50% dels trastorns mentals en la població adulta s’inicien entre els 12-18 anys, coincidint amb moments evolutius crucials en el desenvolupament biològic, psicològic i social dels joves. S’ha demostrat que augmentar els coneixements sobre salut mental promou conductes més saludables, facilita la detecció precoç dels trastorns mentals i la cerca d’ajuda. D’aquesta manera, es pot millorar el pronòstic i la recuperació de la persona.

Per què fer-ho a l’institut?

Els centres educatius són un dels espais més adequats per intervenir donat que és on major temps passen els adolescents, on estan en constant interrelació entre ells i on més adquireixen els coneixements. Facilitat per aconseguir arribar a una major part de la població jove.

Objectius del programa:

• Millorar els coneixements sobre salut mental
  • Promoure conductes saludables
  • Prevenir conductes de risc
  • Facilitar la detecció primerenca
  • Orientar sobre els recursos assistencials
  • Disminuir l’estigma associat als trastorns mentals.

El programa consta de diferents etapes que s’aniran implementant  de forma progressiva cada curs. Aquest any hem començat amb el primer taller “ Les nostres emocions”. L’objectiu principal d’aquest taller és aprendre a identificar les diferents emocions, comprendre-les, acceptar-les i aprendre a gestionar-les de millor manera. S’introdueix el concepte de salut mental i la implicació de les emocions en el malestar emocional. D’altra banda, aquest taller facilitarà la confiança dels alumnes a que considerin consultar per malestars emocionals que es tracten en el taller.

Podeu clicar la imatge per veure més fotografies