Setenes jornades de la PAU INS Torrelles

El passat dia 28 de gener, per 7è curs consecutiu, al nostre centre vam celebrar el Dia Internacional de la Pau i la No Violència.

Durant la setmana del 24 al 28 de gener els alumnes van Treballar tant a les tutories com a orientació.

Els alumnes de 1r i 2n:

Van visualitzar la pel·lícula «El Pan de la Guerra» amb posterior debat.

Els alumnes de 3r i 4t

Van visualitzar el documental «Sabem Acollir?» amb posterior debat.

EL 28 DE GENER, de 12:50 a 14:40 h, ES VAN DUR A TERME ACTIVITATS ESPECÍFIQUES:

PRIMER CICLE:

L’Ajuntament va organitzar  l’elaboració de Lexposició “Món-Tanca”,projecte del col·lectiu Enmedio produït per l’Institut Català Internacional per la Pau que oferia als nois i les noies la possibilitat de reflexionar sobre els murs i les fronteres, i sobre la seva eficàcia divisòria, i explorar maneres de subvertir la lògica de la separació i l’estigmatització. L’activitat consistia en l’edició de sis diaris que desplegats i combinats entre si configuraven, per una banda, sis fotografies de grans dimensions i, per l’altra, un pòster amb exemples de les accions que han dut a terme col·lectius d’art i activistes com No Mad Makers, Peng!, The Electronic Disturbance Theatre, Center for Political Beauty, The Bil’in Friends of Freedom and Justice i el Taller d’Acció Fotogràfica d’Enmedio.

SEGON  CICLE:

La regidora de Cooperació i Solidaritat, Maria Vidal, va presentar a l’alumnat de 3r i 4t el projecte que des de Torrelles es desenvolupa a la població gambiana de Tujereng. La regidora va comptar amb el suport de dos exalumnes de l’institut, el Víctor i el Nil, que van mostrar als estudiants el que va ser el seu treball de recerca: un audiovisual que van elaborar sobre el projecte en el marc del Taller de cinema.

Podeu visionar aquest vídeo-  Viatge a Tujereng

Si voleu veure totes les fotografies de la jornada cliqueu a la imatge