Concurs de curtmetratges contra l’IGTBIFÒBIA.

Participació dels alumnes de 3rB de l’optativa de Servei Comunitari en el concurs de curtmetratges contra l’IGTBIFÒBIA.

Un objectiu de primer ordre del Departament d’Ensenyament és el de donar resposta als nous reptes educatius que planteja la creixent complexitat i pluralitat que ha anat adquirint la societat catalana. Per fer-ho possible es necessita una acció coordinada dels diferents agents que intervenen a l’acció educativa.

Les Nacions Unides van aprovar el 25 de setembre de 2015 els objectius de l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, on es planteja el repte d’assolir l’Objectiu 5 de Desenvolupament sostenible Igualtat de gènere, basat en Aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i nenes.

L’escola té l’encàrrec, entre d’altres, de vetllar per la igualtat i l’equitat entre l’alumnat en tots els àmbits, també pel que fa al sexual i de gènere. Tanmateix, encara ara es donen situacions en què es reforcen els estereotips masculins i es discrimina per raó sexual i de gènere. Sovint aquesta discriminació és subtil i es produeix a través de la manca de visualització de les dones en el currículum i amb la dominància de referències masculines.

L’escola coeducadora busca el desenvolupament integral de les nenes i els nens en condicions d’igualtat, llibertat i solidaritat. Es tracta d’educar de manera integral i integradora, revaloritzant tant les qualitats considerades masculines com les femenines, sense cap jerarquització.

Amb aquesta visió de coeducació el Servei de Joventut de l’Ajuntament de Torrelles ens ha ofert la participació dels i les alumnes de 3r B de l’Institut Torrelles al concurs contra la LGTBIFÒBIA organitzat pel Casal Lambda. Aquest projecte es realitzarà dins de l’optativa de Servei Comunitari que ofereix el centre en l’horari estipulat.

La participació en aquest concurs consistirà en l’elaboració i presentació d’un curtmetratge en el que participin tot l’alumnat de l’aula amb l’objectiu de conscienciar-los sobre la realitat i dificultats del col·lectiu LGTBI juntament amb l’adquisició de competències digitals i audiovisuals.

L’objectiu d’aquest concurs és fomentar la producció de curtmetratges que contribueixin al reconeixement social del col·lectiu LGBT, objectiu fonamental del Casal Lambda. Es pretén fomentar la realització de curtmetratges al voltant de temes relacionats amb la violència homòfoba o qualsevol mena de discriminació per raó de l’orientació sexual o identitat de gènere.

El curtmetratge guanyador es projectarà en el transcurs la Mostra Internacional de Cinema Gai i Lesbià (lgtbi) “Fire”, del 2021, obtindrà un premi d’una targeta regal de la FNAC valorada 400€ per a l’equip del curt guanyador i 500€ pel centre educatiu i un lot de publicacions, bibliografia i vídeos de temàtica LGTB al qual pertany l’equip guanyador.

Avui la Laia Bovés i el Paco Cejudo, dinamitzadors de joventut de l’Ajuntament, han presentat el projecte als nostres alumnes. Cada dimarts treballarem plegats amb ells i amb la Júlia i l’Esteve, que ens ajudaran i ensenyaran com fer un Curtmetratge.

Podeu clicar la imatge per veure les fotografies que anirem penjant cada setmana.