Artistes a l’Institut de Torrelles – Projecte Portes Decorades

El projecte de decorar les portes de l’espai del mòdul incideix en treballar a nivell de contingut, i d’una manera significativa la proporcionalitat. A partir de les mides reals del suport de la porta donem importància a l’aspecte del format. A tal efecte,  cada alumne de tercer d’ ESO, tant d’aquest curs com del anterior,  efectua el seu disseny de la porta de la seva aula i dels lavabos dels espais del mòdul. D’aquesta manera,  fem un  doble camí: de la realitat a  l’espai projectiu del paper. Posteriorment,  amb una tria prèvia tant del disseny com dels participants, es treballa directament sobre la porta, fent de l’espai de l’aula quelcom més propi, donant més identitat a l’alumnat, i trencant així la uniformitat de l’espai escolar.

Cliqueu la imatge per veure més fotografies

El projecte es va començar el curs passat,  però  es va veure paralitzat pel confinament. Malgrat això,  per  ser un projecte de llarga durada,  s’ha pogut reiniciar de nou aquest curs amb alumnes de quart els quals ja havien iniciat el projecte el curs anterior i els nous habitants del mòdul, els alumnes de tercer.

És important remarcar la possibilitat que ens dona l’espai del mòdul el qual fa possible aquest tipus d’actuacions. Cal afegir també que s’han tingut en compte aspectes com la reversivilitat i l’ús de materials reciclats. En aquest sentit les portes s’han panelat, per dotar de reversibilitat, i gràcies a la donació per part d’un partit polític local, amb cartells electorals en desús incidint així en el reciclatge dels materials.

Per altra banda el tipus d’activitat també treballa i reforça els continguts teòrics treballats durant aquest  curs i l’anterior:  geometria el curs passat, i teoria del color, composició i sistemes de representació aquest curs. Aquest fet es reflecteix molt en el tipus de propostes de l’alumnat. També com queda representat i evident, l’activitat entra de ple en l’aspecte més pràctic i d’experimentació del que, a priori, poden ser les tècniques pictòriques.

Cliqueu la imatge per veure més fotografies

Crec que els resultats són espectaculars. TO BE CONTINUED.

Finalment, volem  agrair a l’alumnat  per la bona acollida del projecte, i el suport i la confiança que sempre he rebut de part de l’Equip Directiu per efectuar aquest tipus d’activitats que,  de vegades generen,  enrenou als passadissos.

A tots, gràcies.

David Galindo, professor de la matèria de Visual i Plàstica