Construïm una làmpada de lava

Durant aquest curs, a l’aula 7, alguns alumnes de 1r i 2n treballen transversalment l’àmbit científicotecnològic, l’àmbit matemàtic i l’àmbit lingüístic mitjançant un taller de ciències.

Es presenta a l’alumnat una pregunta per promoure el pensament crític i fer una primera aproximació al mètode científic. Posterioment, es duu a terme un experiment. Per acabar, es redacta un informe de l’experiment fent ús del vocabulari específic.

En aquesta ocasió han treballat el concepte de “polaritat intermolecular” amb la construcció d’una làmpada de lava amb ingredients molt senzills: aigua, oli, colorant alimentari i pastilles efervescents.

El resultat ha estat espectacular.

Us convidem a realitzar l’experiment també a les vostres cases. Passeu per l’aula 7 si en voleu esbrinar el procediment 😉