Cultura Digital

Des de l’inici de la revolució digital, el centre ha fet una clara aposta per introduir i utilitzar les noves tecnologies. És per això que totes les nostres aules i espais educatius disposen d’ordinador, projector i equip de so per tal de poder utilitzar els recursos digitals adients en cada moment del procés d’aprenentatge.

Cal destacar:

WEB DE CENTRE

El centre disposa d’un web amb la informació pública. S’hi poden trobar informacions estàtiques, que es revisen periòdicament  i articles dinàmics sobre el que va succeint al centre dia a dia.

Aquest web està realitzat aprofitant el servei Nodes que ofereix el Departament d’Educació amb un domini Google Workspace.

El compte d’Instagram de l’escola és: @InstitutSants

El canal on es poden trobar els vídeos de l’escola és: https://www.youtube.com/user/institutsants/videos

El centre utilitza com EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge) la plataforma Moodle. Des de 1r de l’ESO els alumnes utilitzan aquest medi per poder consultar apunts, envia tramesses dels seus treballs, compartir dubtes, …

Actualment a tot el professorat del centre i l’alumnat de l’institut se li assigna un usuari @institutsants.cat per poder utilitzar diferents eines digitals. Aixi mateix tot el professorat del centre i l’alumnat de l’institut té un usuari per poder entrar al Moodle. Ja des de les primeres setmanes del curs, a tot l’alumnat de 1r de l’ESO, se li explica el funcionament de la plataforma Moodle i la manera d’entrar i enviar treballs a través d’ella

El Departament va subministrar ordinadors portàtils pels alumnes del centre. Està encara en procés de atorgament pels alumnes de 1er i 2n de la ESO. La resta d’alumnes, de 3r a 2n de batxillerat, ja fa tres cursos que els tenen.

El centre va optar per utilitzar portàtils amb sistema operatiu dual, Windows y Linux (distribució Ubuntu). El centre disposa tambè de més de 40 portàtils duals que es van adquirir per a solucionar problemes puntuals o perquè els grups de 1r i 2n de l’ESO que el necessitessin, a la seva aula habitual o en ocasions especials, puguin utilitzar-los. La dotació s’ha anat ampliant,  de mica en mica, amb ajuda de l’AFA.

S’han establert unes normes per al seu ús. Les famílies i l’alumnat signen un document per tal que els sigui assignat el portàtil:  Contracte famílies portàtils