Conferència ESCAC

L’alumnat de 1r BTX professonalitzador ha rebut la visita de Nacho Moliné de l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i audiovisuals de Catalunya) amb seu a Terrassa.

Alguns professionals de renom internacional s’ha format en aquesta escola puntera com el director Juan Antonio BAYONA que ha rodat films tan mítics com L’Orfenat, L’impossible, Jurassic World, etc.

El Nacho ens ha fet una introducció per entendre com les tècniques de cinematografia pel·lícules juguen amb els nostres sentits i subconscient per crear-nos pors, alegries, intrigues que ens predisposin a viure realment la pel·lícula.

Seguidament ha entrat a explicar tota la feina i professionals que hi ha darrera d’una pel·lícula, una producció audiovisual o un videojoc.

Cal que el director tingui una bona idea per fer una pel·lícula i que convenci els productors, és a dir, les persones i institucions que posaran els diners per fer el rodatge. Per fer-ho es crea un teaser, una mena de tràiler d’un tros de la pel·lícula, que és el reclam que es presenta a festivals importants on acudeixen els productors per convèncer-los.  Ens ha mostrat el teaser de la pel·lícula catalana EVA que va rebre diversos premis Gaudi i Goya.

Seguidament ens ha descobert els diferents professionals que treballen en una pel·lícula a més dels actors i actrius:

El director de fotografia és el responsable de la il·luminació de l’escena i de la situació de les càmeres que pot fer canviar la mateixa escena passant d’una situació romàntica amb llum càlida a una de suspens amb llum freda i ombres.

El director artístic o d’escena és responsable de buscar les localitzacions on filmar, (plató o natural), els decorats i l’attrezzo (mobiliari, vestuari i accessoris)

El director de so és el responsable dels sons que sentim en una pel·lícula, incloent les bandes sonores i també el soroll ambient que acompanya les escenes. Ens va mostra la mateixa escena amb diferents músiques de fons que ens donaven sensació de por, de tranquil·litat, d’intriga.

Després vàrem veure una escena amb cavalls on s’aconseguien de manera artificial el so de les peülles o cascs, de les regnes i dels esbufecs dels cavalls cadascuna en una pista de so diferents que després es barrejaven convenientment. Ens va remarcar que són professionals molt buscats i molt valorats tant a l’industria cinematogràfica com a l’industria dels videojocs.

Va ser una experiència molt interessant i l’alumnat va estar molt atent a un món que ara ja coneixem una mica més.

Gràcies Nacho. Gràcies ESCAC