Les matemàtiques i l’espai exterior, una història d’amor

Un grup d’alumnes de segon C i D d’ESO i la seva professora, Nuria Serichol Augué, han participat en un projecte a nivell europeu (eTwinning) amb estudiants de diferents escoles de Turquia. Aquesta activitat forma part de les tasques del mes d’abril corresponents al Projecte Journey into Deep Space, en què l’institut participa molt activament.

El projecte consisteix en la construcció a escala del satèl·lit Rosetta, posat en òrbita l’any 2004 per estudiar les característiques del cometa Philae.

L’alumnat ha aplicat sabers i competències matemàtiques, de geometria i de transposició de mides, a la construcció a escala de la maqueta: s’han utilitzat plantilles en DINA3 i DINA4.

El propòsit principal de l’activitat ha estat no només investigar sobre la missió, sinó també que els alumnes s’adonin de la importància de les matemàtiques i del treball conjunt entre diverses disciplines per aconseguir una fita tan complexa.