“Investiguem la vacuna del VIH” amb els alumnes de Batxillerat al Cosmocaixa

Els alumnes de Biologia de 1r de Batxillerat han realitzat un taller anomenat “Investiguem la vacuna del VIH” al Cosmocaixa de Barcelona.

Han hagut d’utilitzar un enzim de restricció per a tallar uns fragments de DNA problema provinents de diferents varietats del virus VIH i després han realitzat una tècnica anomenada electroforesi per comprovar si aquest enzim de restricció havia tallat els diferents DNA problema en la mateixa seqüencia. Si l’enzim tallava tots els DNA problema, volia dir que es podria utilitzar aquella seqüencia de DNA, que era igual en tots ells, per a fer la vacuna.

Un cop efectuada la tècnica, han vist que l’enzim de restricció no havia pogut tallar un dels fragments de DNA provinents d’una de les varietats del virus del VIH, per tant, la vacuna no hauria funcionat per aquest virus.