“Les tres meravelles” del Roig classificades per al desempat del concurs Odissea

Després de quatre dies de respondre preguntes sobre l’Art a Grècia i a Roma, l’organització del concurs ha fet públics els resultats de la primera fase del concurs.

Enguany hi ha hagut molts grups (46) que han sabut resoldre tots els enigmes i el desempat el disputaran un total de 16 grups, quatre dels quals són de la nostra ciutat. El grup d’alumnes de llatí de 4t d’ESO, LES TRES MERAVELLES, format per Maria Redondo, Maria Tresens i Ni Jiayi serà l’encarregat de lluitar per la primera posició en nom de l’institut Montserrat Roig.

El concurs Odissea neix a Galícia el 2006. Progressivament s’hi han anat afegint altres comunitats fins a les dotze que participen actualment. Catalunya participa, gràcies al suport de l’Associació de Professors de llengües clàssiques, l’APLEC, entre d’altres, amb 1168 alumnes, de 69 centres diferents.
Enguany celebra la vint-i-dosena edició.

És un concurs en línia sobre cultura clàssica adreçat a estudiants de secundària. Els dies 31, 1, 2 i 3 de febrer cal accedir a la pàgina web del
concurs, i respondre les preguntes que s’hi formulen, que seran tres, una per dia, més una d’especial, el dia 3. Es publiquen a les 9:30 del matí i es poden respondre fins a les 9:30 del dia següent.

Aquest dimecres 9 de febrer se celebra el desempat, que consistirà en una nova superpregunta que es publicarà al web a les 17:00. Tindran tres
hores de temps per respondre-les sota la vigilància d’un membre de l’organització.

El desempat tindrà lloc a l’institut Fort Pius, a qui agraïm que ens acullin.

Un any més, desitjo que Sofia i Atenea ens guiïn en la cerca!