L’alumnat de segon dedica aquesta setmana al seu projecte trimestral “Roigfitur”, que té com a principal objectiu organitzar una fira de turisme per conèixer, aprendre, respectar i valorar les diferents cultures que hi ha al món, entenent que la diversitat és una riquesa a preservar, i que les diferències ens poden unir i no pas separar.
Per completar aquest viatge, l’alumnat explicarà de manera responsable la riquesa cultural del país que prèviament ha escollit, donarà instruccions per preparar el seu menjar típic, crearà un fulletó informatiu amb tot el que es pot visitar i fer, i potenciarà el plurilingüisme mitjançant l’ús de totes les llengües que ens uneixen i ens fan culturalment més rics.
Aquest mateix dilluns, després de la presentació del projecte i l’elaboració de les primeres activitats, els grups de segon han pogut participar en dos interessants tallers: El de BCN Antirumors, “Deconstruint representacions i imaginaris discriminatoris” i el de Fronteres invisibles, en què a través d’un joc de taula els alumnes podien entendre totes les dificultats que han de superar les persones nouvingudes.