De les 100 millors universitats d’Europa només 3 són d’Espanya

I concretament catalanes, segons Times Higher Education. Es tracta de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​la Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona, universitats a les quals hi accedeixen de forma natural els nostres alumnes. Ens hem de felicitar, però, com passa de vegades, la notícia també té un costat negatiu: i és que les pitjors universitats d’Europa estan localitzades a l’est i al sud, com podreu comprovar en aquest mapa i com posa de relleu la versió periodística del Huffington Post.

quadre univeristats europees 2016

Font: 20minutos

Les millors universitats del món no són a Espanya. Ja se sap. Però tampoc aquí hi ha les millors d’Europa. A Espanya només hi ha les millors … d’Espanya, a Catalunya per més senyes. Segons l’últim rànquing de Times Higher Education, entre les 100 millors del Vell Continent només hi ha tres universitats espanyoles. La llista 2015-2016 de les 200 millors universitats d’Europa l’encapçala Regne Unit, amb les universitats d’Oxford, Cambridge i l’Imperial College de Londres en el primer, segon i tercer lloc.

De fet, el llistat inclou un total de 46 centres de la Gran Bretanya Unit. Així, és el país europeu amb major nombre d’institucions que han rebut una qualificació favorable en base al seu entorn d’ensenyament, el nombre de professors per alumne, la investigació realitzada, la influència de les investigacions mitjançant cites en articles, els títols i doctorats atorgats, els ingressos, la reputació i la perspectiva internacional, entre d’altres.

Darrere del Regne Unit, Alemanya ocupa el segon lloc com el país més representat, amb fins a 36 institucions de les quals onze se situen entre les 50 millors. En el top 10 de les millors universitats d’Europa, la desena posició és per a la Universitat LMU de Munic. El tercer país que reuneix un major nombre d’universitats en aquest rànquing, és Itàlia. No obstant això, cal baixar fins al lloc 50 per trobar el primer centre italià, l’Escola Normal Superior de Pisa.

La llista de 200 universitats només en recull cinc d’espanyoles, tres d’elles entre les 100 millors. Són la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​la Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona, ​​l’Autònoma de Madrid i la Universitat de Navarra. Les tres primeres, l’Autònoma de Barcelona, ​​Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona se situen entre les cent primeres, en els llocs 70, 80 i 86, respectivament; l’Autònoma de Madrid i la de Navarra, entre el 160 i 170. Per sobre d’Espanya Els països escandinaus, amb Suècia i Finlàndia, també agrupen un bon nombre d’universitats entre les millors d’Europa. El rànquing selecciona 11 centres suecs, entre ells l’Institut Karolinska en novè lloc; i sis institucions finlandeses, la primera a aparèixer és la Universitat de Hèlsinki, en el lloc 28. Els Països Baixos compten amb 13 institucions, set d’elles a Bèlgica. L’est i el sud d’Europa ocupen les posicions més baixes de la llista: Estònia, Grècia, Xipre i Portugal amb una sola institució entre els llocs 171-200.

Suïssa ha aconseguit que nou dels seus centres universitaris obtinguin un buit en la taula de Times Higher Education. Apareix per primera vegada, en el lloc 4 amb l’Institut Federal Suís de Tecnologia ETH Zurich. Altres països amb bon rendiment en la classificació, en relació a la grandària de la població, són Dinamarca, amb sis universitats, entre elles la de Copenhaguen en el lloc 33; i Irlanda, amb altres sis centres, entre ells el Trinity College de Dublín en el lloc 78. Rússia, per la seva banda, compta també amb cinc institucions entre les 200 millors d’Europa, de manera que és el país amb una menor presència en relació a la seva població i PIB. Per la seva banda, Polònia, Ucraïna, Romania, Bulgària i el conjunt de l’antiga Iugoslàvia no apareixen en el llistat.

Huffington Post. Ninguna universidad española entre las 50 mejores de Europa