Entrevista a dos científics entusiasmats: Diego Jurjo i Júlia Gutiérrez

baner-setmana-ciencia-secretari-2016

Els alumnes de 4t d’ESO de l’institut Secretari Coloma han participat aquests dies en les activitats de la “Setmana de la Ciència”, durant la qual l’alumnat dels cursos més alts introdueixen al món científic als alumnes dels cursos inferiors, presentant experiments que ajuden els més joves a entendre els temes més quotidians de la ciència.

Us presentem la Júlia Gutiérrez i el Diego Jurjo uns dels científics que participen en aquest projecte.

Entrevista al Diego i la Júlia

Quin és l’experiment que heu fet?

Júlia: Hem fet dos experiments; en el primer teníem dues copes, una amb aigua i l’altra amb oli, ajuntàvem les copes únicament separades per una carta al mig i a poc a poc anàvem retirant la carta fins que l’oli pujava cap amunt perquè té menys densitat que l’aigua.
Diego: L’altre també es basava en la densitat, primer abocàvem en un recipient mel, aigua i oli i hi llençàvem uns objectes que segons la seva densitat quedaven a una altura o altra, com molt bé han dit els alumnes.

Heu preparat molt l’experiment abans d’ explicar-lo? I com l’heu preparat?

Júlia: Primer vam buscar els experiments que volíem fer i vam quedar algun cop per practicar-los abans perquè sortissin bé.

Què intenta explicar aquest experiment?

Diego: Intenta mostrar clarament el concepte de la densitat i la massa.

Creieu que aquest experiment ajuda els alumnes a entendre els conceptes de la física?

Júlia: Sí, perquè està molt bé saber-se la teoria, la fórmula i tot, però va molt millor comprovar-ho i acabar-ho de veure amb experiments per tenir-ho més clar.
Diego: La Júlia té raó, aclareix molt els dubtes que tenen els alumnes que potser llegint el llibre no els han quedat clars.

Tornaríeu a fer aquesta jornada els propers anys?

Júlia: Si, perquè trobo que n’aprenc jo i n’aprenen els alumnes i està bé fer-ho d’una manera divertida i dinàmica.
Diego: A més t’ajuda a saber explicar-ho, ja que saber explicar les coses t’ajuda molt a entendre-les millor

Gràcies i esperem que el pròxim any tingueu tant entusiasme com aquest.
Tots dos: I tant!

Entrevista a una alumna

A continuació vam aprofitar per fer una petita entrevista a una alumna per veure que li havia semblat aquesta experiència.

Que t’ha semblat aquesta jornada?
M’ha agradat molt, la veritat. Trobo que ha estat molt divertida i a la vegada tots hem aprés molt.

T’agrada l’assignatura de física i química?
Si, bastant.

Aquesta experiència t’ha motivat a voler aprendre més o veure d’una altra manera la física?
Si, crec que és una bona manera d’incentivar la gent que veu la física com una assignatura avorrida, que no és el meu cas.

T’agradaria ser tu qui fes l’explicació el curs vinent?
Si, crec que seria divertit.

Moltes gràcies pel teu temps.
De res.