Posem en marxa el Club de Teatre d’estudis literaris: una nova experiència de gaudi de les arts escèniques

El departament didàctic de Llengua catalana i literatura hem posat en marxa un CLUB DE TEATRE per a l’alumnat de Batxillerat que cursa matèries relacionades amb els estudis literaris d’aquest àmbit de coneixement amb els següents objectius:

• Difondre el gènere teatral entre els més joves.
  • Educar nous espectadors.
  • Vincular l’alumnat a la vida i institucions culturals de la ciutat.
  • Facilitar l’accés de l’alumnat a obres de teatre de qualitat, amb ressò a la cartellera i en sessió d’adults.
  • Establir una relació diferent de la purament acadèmica, més distesa entre l’alumnat i el professorat.

Hem inaugurat aquesta iniciativa amb ‘Macbeth’ de William Shakespeare. La gran tragèdia que ens transporta a un món de traïció, amistat perduda i desig de poder. Ambientada en l’Escòcia medieval, segueix l’ascensió i caiguda del protagonista homònim, impulsat per l’ambició i les profecies de les bruixes. La producció teatral es desplega amb un ritme frenètic, mostrant la corrupció moral i la paranoia de Macbeth mentre comet tota mena de crims per mantenir el seu poder. La seva relació amb Lady Macbeth, intensament complexa, revela les conseqüències devastadores de la seva avarícia desenfrenada. “Macbeth” perdura com una obra eterna que ens fa reflexionar sobre les conseqüències de l’anhel de poder.

Destaquem la brillant interpretació d’Ernest Villegas, actor reconegut i pare que forma part de la nostra comunitat escolar, en el paper central.

L’alumnat participant ha gaudit al màxim d’aquesta iniciativa i ja frisen per anar a veure la següent obra teatral que els proposarem.