Aromes de Sant Jordi: tret de sortida al projecte de creació literària a l’etapa Batxillerat

El Departament de Llengua catalana i literatura comença a endegar la maquinària de la creació literària amb la mirada posada en el proper certamen de Sant Jordi. El projecte que proposem aquest any per a impulsar la creativitat estètica del nostre alumnat de Batxillerat se centra a facilitar una citació literària de grans escriptors i escriptores de la Literatura catalana que els suggereixin i provoquin una emoció, de manera que serveixin de detonant per a construir una narració o compondre un poema amb intenció artística.

Per a tota l’etapa s’ofereixen vuit citacions, de les quals se n’ha de triar una. El document s’acompanya d’una imatge icònica de l’autor/a i una petita biografia, per tal de donar-los a conèixer entre l’alumnat.

El professorat de llengua catalana i literatura informarà amb més concreció de les bases i normes a seguir. Ara bé, la participació en aquest projecte és obligatòria i esdevé un instrument més d’avaluació de la matèria. El període de creació literària i desenvolupament d’aquest projecte tindrà lloc del 13 al 24 de març, però ens ha semblat oportú oferir-vos aquest tastet per anar obrint boca.