2n d’ESO a les Terres de l’Ebre

L’alumnat de 2n d’ESO ha visitat l’Observatori de les Terres de l’Ebre i la potabilitzadora de l’Ampolla del consorci d’aigües de Tarragona. Aquestes sortides formen part del projecte de 2n d’ESO «Expedició a l’Antàrtida».

L’Observatori de l’Ebre (OE) és un Institut de Recerca fundat el 1904 per la Companyia de Jesús per estudiar les relacions Sol-Terra. Ha destacat en l’estudi dels corrents tel·lúrics, l’electricitat atmosfèrica, l’activitat solar i geomagnètica, la sismologia i la ionosfera terrestre. La continuïtat i la fiabilitat de les observacions durant més de cent anys fan que els seus arxius de registres magnètics, ionosfèrics, sísmics, meteorològics i solars tinguin un valor científic incalculable. A tall d’exemple podem ressaltar que els sísmics i els ionosfèrics són els més llargs d’Espanya, i que els meteorològics s’estenen fins a 1880.

La visita a la planta potabilitzadora de l’Ampolla està enfocada a comprendre el cicle urbà de l’aigua i alhora conscienciar sobre l’ús responsable d’un bé escàs. Els alumnes que visiten la planta de tractament d’aigua potable a l’Ampolla poden conèixer de primera mà les diverses fases del procés de potabilització i la tasca del Consorci d’Aigües al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre.