XERRADA SOBRE “EL BIG DATA I L’ÈTICA EN EL MÓN ACTUAL”. 4rt D’ESO

L’alumnat de l’assignatura de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de 4t d’ESO ha participat en una xerrada molt interessant sobre el “Big Data i l’ètica en el moment actual”, dinamitzada pel filòsof Àlex Agustí Polis.
Hem debatut sobre temes tan diversos, com l’existència d’un jutge robòtic als EUA; l’escàndol de Facebook i Cambridge Analytica que va portar al poder a Donald Trump; o la gran quantitat de dades que s’estan acumulant i com és la seva gestió.

A més de la pura reflexió sobre aquests temes, aquesta xerrada també servirà d’inspiració als dos grups d’alumnes que es presenten aquest curs al “Big Data Challenge” d’Educaixa, amb premis tan importants com un campus de tres dies a Barcelona, o un viatge formatiu de deu dies a Silicon Valley en Califòrnia (EUA). Us recordem, que el curs passat un dels grups del nostre centre va ser seleccionat per a la final d’aquest repte, participant en el campus de tres dies.
Molta sort als participants, i moltes gràcies a l’Àlex pel seu granet de sorra inspirador en aquest projecte.