TEMPORADA ALTA ENS VISITA!

El dilluns 22 d’octubre el TEMPORADA ALTA va arribar a l’Institut. Dins del programa A TEMPO que porta els artistes a l’aula, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va gaudir de dues obres teatrals.

• L’obra Albert/Berta a 3r d’ESO
Fitxa artística

Dramatúrgia: Marc Rosich ( a partir del text Limbo)

Direcció: Montse Rodríguez

Companyia: Associació Cultural de Granollers

Actriu: Marta Hernández

L’actriu Marta Hernández amb un monòleg colpidor va acostar als alumnes  la història de l’Albert que quan va néixer es deia Berta…Després de l’obra, els nois i noies van debatre sobre aquesta història, sobre la transsexualitat i la identitat de gènere.

Alguns comentaris dels nois i noies de 3r:

“”Ens va fer veure i sentir el difícil que és admetre que una persona és transsexual. Però el més complicat de tot és quan la gent et critica i quan part d’aquesta gent que et critica és la que més estimes ».

“Molt emotiva, hauria de fer-se a altres instituts perquè ajuda a entendre les altres persones”

“Serveix per comprendre el comportament dels altres”

Molt bona actriu”

• L’obra La corda a 4t d’ESO
Fitxa artística

Dramatúrgia: Clàudia Cedó

Direcció: Clàudia Cedó

Companyia: Associació Cultural de Granollers

Actor: Adrià Díaz

En aquesta obra, també de petit format, el protagonista manté una conversa telefònica amb la seva parella que actua com a catalitzador per iniciar una discussió àmplia sobre l’origen de la violència de gènere en el món adolescent. La corda no és el lligam invisible de confiança entre els amants, és la metàfora del control i de la possessió d’un sobre l’altre.

Alguns comentaris dels alumnes de 4t :

“ Molt interessant i divertit”

“Al principi pensava que tot era veritat i fins que no va començar a discutir amb la noia no vaig veure que era una actuació.”

“Aquesta història passa molt”

“La corda és el control”

“L’actor, genial!”