PROJECTE 3R ESO – EL GRAN RECAPTE

El divendres 30 de novembre l’alumnat de 3r d’ESO va participar com a voluntari del Banc d’Aliments en El Gran Recapte que va tenir lloc als diferents supermercats de Salt. Sota la supervisió i acompanyament dels coordinadors del Banc dels Aliments i del professorat del centre, els nois i noies de 3r van realitzar totes les tasques encomanades als voluntaris: informació als clients, conscienciació sobre la importància de ser solidari, classificació dels productes, embalatge…Va ser un dia intens i una experiència que no oblidaran, però el projecte no començava ni acabava aquest divendres.

Una setmana abans en José Luís Díez, un voluntari permanent del Banc dels Aliments, va venir a fer una xerrada informativa sobre aquesta ONG i les diferents campanyes que engeguen per recaptar aliments per les famílies que ho necessiten, entre elles la del Gran Recapte. També, els nois i noies de 3r van visitar i fer activitats al Centre de Distribució d’Aliments de Salt. A partir d’aquí, els alumnes van investigar i van elaborar una presentació digital per donar a conèixer als alumnes de sisè de Salt la importància del Gran Recapte i el paper que tots tenim com a donants o com a voluntaris. Les escoles que van participar van ser: El Mas Masó, El Pla, El Silvestre Santaló, El Veïnat,  La Farga, Les Arrels i Les Deveses. Els nostres alumnes també van elaborar cartells amb els productes demanats i les dates d’entrega que van penjar a les escoles.

El dia 30, a més de col·laborar com a voluntaris als supermercats, els alumnes de 3r van recollir i comptabilitzar els aliments i la suma va ser de 258 kg! Moltes gràcies escoles!

Posteriorment l’alumnat va tornar  a les escoles participants per informar de tot el que havien recaptat.

Aquest projecte ha portat als nostres joves a donar un servei a la comunitat i a créixer com a ciutadans i ciutadanes.

Vídeo Resum