PROGRAMA FITJOVE 2020-21

Durant aquest tercer trimestre l’alumnat de 4t d’ESO ha participat al programa FITJOVE que consisteix en la promoció d’exercici físic en l’adolescència i està promogut per l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), i el Consell Català de l’Esport (CCE), de la Generalitat de Catalunya amb la coordinació tècnica de la Fundació Esportsalus.

Els objectius del programa són:

• Intervenir en prevenció del consum de drogues entre adolescents de zones de risc mitjançant la promoció d’activitats esportives en instal·lacions de la comunitat.
  • Crear una oferta atractiva d’exercici físic per a adolescents, com a opció saludable d’ocupació del temps d’oci.
  • Acompanyar els nois i noies en el pas de l’esport escolar a l’esport comunitari fomentar també la participació dels que no practiquen esport escolar.

El programa FITJOVE s’estructura en dues fases:

1a fase, en horari escolar: Consisteix en una sortida matinal de l’àrea d’educació física a un centre esportiu del barri on els alumnes tenen l’oportunitat de participar en un tastet d’activitats de fitnes dirigides per un tècnic especialitzat i, alhora, de conèixer com és i què s’ofereix en un equipament esportiu comunitari del seu territori.

2a fase, en horari extraescolar. És un programa d’exercici físic de dues tardes a la setmana (en horari no lectiu) ofert en el centre esportiu del barri a través del qual els alumnes podran practicar activitats dirigides de fitnes adaptades a la seva edat amb altres nois i noies.

Degut a la pandèmia, la 1ª fase es va dur a terme molt tard i és per aquest motiu que la 2ª fase s’ha allargat i el nostre alumnat podrà seguir gaudint de les sessions d’exercici físic al llarg de tot l’estiu, fins al setembre de 2021.

Enhorabona als alumnes que han optat per gaudir d’aquesta oportunitat per fer salut mitjançant la pràctica de l’exercici físic i l’esport!