La Corda

EL TEMPORADA ALTA ENS VISITA!

El dilluns 16 d’octubre, l’alumnat de 4t d’ESO va gaudir dins de l’aula de la representació de l’obra La corda. La peça, dirigida per Clàudia Cedó i interpretada per l’actor Oriol Casals, tracta sobre la violència de gènere i es complementa amb un debat posterior en què participen l’actor i els nois i noies de 4t. La corda forma part del nou projecte A Tempo. Arts i Formació que engega el festival Temporada Alta i que té com a objectiu potenciar les relacions entre el món cultural i l’educatiu.

Opinions d’alumnes:
“Un actor va venir a fer-nos una obra de teatre sobre la violència de gènere a partir del que ell anomenava la teoria de la corda. Quan va acabar vam fer un debat sobre aquest mateix tema.
Em va semblar molt bé perquè no va ser una xerrada avorrida i es va poder aprendre una mica més sobre el tema.”

“Una noi que va resultar ser un actor va arribar a classe i va fer una actuació sobre la violència de gènere; després d’això vam fer un debat sobre el tema.
Des del meu punt de vista, l’actuació del noi va ser molt realista. Hi va haver un moment en el qual em va irritar molt amb el seu comportament i vaig allunyar la meva taula al màxim possible, encara que sabia que no era de veritat.
El debat que vam fer després va ser molt interessant, però estava molt desordenat.”

“Un noi va venir a la classe de tutoria amb l’Imma, la professora de socials, i jo pensava que era un noi que arreglava els ordinadors. Després d’una estona va començar a parlar; com que hi havia molt de soroll jo no sabia el que estava dient. El noi va començar a parlar molt alt i en aquell moment va ser quan vaig començar a escoltar i vaig entendre que era teatre.
Aquest noi és un actor que va venir a fer una representació sobre la violència de gènere. La corda que va utilitzar simbolitzava, sota l’aparença de la confiança, el control que pot tenir un membre de la parella sobre l’altre.”