ELS ALUMNES DE 4t D’ESO I LA PLAÇA DEL DIAMANT

Avui, els alumnes de 4t d’ESO han tingut el goig de descobrir un dels nostres clàssics. Han assistit a la representació de La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda al Canal de Salt. La companyia Mea culpa n’ha fet una adaptació teatral i una posada en escena que ha captivat a tothom. Les dues actrius, Sílvia Forns i M. Àngels Largo, i l’actor Xavier Pàmies s’han convertit en la Colometa jove, la Natàlia gran, la senyora Enriqueta, en Quimet i l’adroguer Antoni. Ells se’ns han endut cap al barri de Gràcia a principi dels anys 30, on hem ballat de puntes, volta que volta, a l’envelat. Hem contemplat l’enamorament dels dos joves i el seu casament; hem vist néixer l’Antoni i la Rita; hem sentit l’Himne de Riego i la Segona República; hem patit amb els coloms, els ous i l’actitud d’en Quimet; hem palpat la guerra i n’hem vist la misèria, la desesperació i la gana; i se’ns han negat els ulls amb les paraules de l’adroguer i la seva serenor… Una vegada més, la nostra estimada Rodoreda ens ha corprès.