Dia Escolar de la No-violència i la Pau

comic-colom-picasso-03

• DENIP – Dia Escolar de la No-violència i la PauAvui  dilluns 30 de gener celebrem el DENIP-Dia Escolar de la No-violència i la Pau.

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
    • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
    • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
    • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
    • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Als països amb calendaris escolars propis de l’hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic

diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra“.

l’ex-Director General de la UNESCO(1987-1999), Federico Mayor Zaragoza va ser l’entrevista el 2012 per la Global Education Magazine, dient que “cal ser conscients que som a temps de canviar una cultura d’imposició, la por, una cultura basat en l’especulació econòmica de deslocalització de la producció a la guerra, encara som capaços de canviar en una cultura del diàleg, de la reconciliació, de la societat en una cultura de la pau “.[1]

Lanza del Vasto, deixeble directe del Mahatma Gandhi i fundador de la Comunitat de l’Arca, a una entrevista concedida a Sevilla (1976) va dir: “Sigui així a totes les vostres escoles. Establiu un dia dedicat a la No-violència“.

Quan l’any 1998 l’ONU va proclamar el Decenni per una Cultura de la Pau (2001-2010), el DENIP tenia ja 36 anys de pràctica ininterrompuda a centres docents dels distints nivells de tot el món.

No s’ha de confondre amb el Dia Internacional de la Pau establert l’any 2001 i que es celebra el 21 de setembre a iniciativa de les Nacions Unides.

Què fan les escoles el dia de la no-violència i la pau?

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
      • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.

cartellnoviolencia2017-pdf-definitiu