8 de març. Dia internacional de les dones

Al Martí Dot s’han realitzat diferents accions durant la setmana per promoure la igualtat de gènere:

-Al SIEI (suport intensiu d’educació inclusiva)  han creat el biombo “Adona’t” on han ressaltat el llegat de grans dones de la història.

-Des d’orientació han proporcionat a tot l’alumnat unes polseres liles on han pogut escriure lemes relacionats amb els drets de la dona.

-Les representants de l’alumnat al consell escolar, la Júlia Lucas i l’Alba Muñoz, han preparat per als alumnes de 1r i 2n d’ESO unes jornades de conscienciació sobre la desigualtat de gènere actual i la necessitat de canvi.

-A més a més, sempre amb l’objectiu de conscienciació en ment, les representants del consell escolar han creat també  “el punt lila”, una bústia situada al passadís de direcció on els estudiants podran denunciar conductes masclistes i elles, juntament amb el departament d’orientació, actuaran com a mediadores.

-En Benjo Podlech, psicòleg transpersonal i coach, va impartir un taller anomenat “masculí i femení conscient” als alumnes de 1r de Batxillerat. L’objectiu és reconèixer els models de ser home i dona que hem heretat de la societat i la família i que ens limiten per ser vertaderament autèntics. Es van organitzar unes petites experiències per trobar una manera de ser lliures com homes i dones i  entendre que allò masculí i femení es caracteritza en tots nosaltres per: l’escolta, el sentir,  el donar i  el rebre.

-A més a més, a moltes classes s’han realitzat murals a les tutories -i alguns espontanis- per lluitar per la igualtat de gènere; alguns d’aquests murals han protagonitzat la portada del número de març de la revista “On Anem” de Sant Feliu de Llobregat!

-Per últim, des de diferents assignatures s’ha tractat el dia internacional de la dona amb activitats molt variades. Una mostra són els cartells que podem veure aquí abaix creats a l’optativa d’audiovisual de 3r d’ESO.

Endavant!!

Biombo elaborat pels alumnes SIEI

Portada del número de març de la revista On Anem amb fotografies extretes del mural espontani de 2n A

Actuació “No és no” a la tutoria de 4t A