Qui som?

QUI SOM

L’Institut Les Cinc Sénies és un centre públic d’educació secundària creat el curs 2017-2018. Està ubicat a Mataró, al barri de Rocafonda, i neix per donar resposta a l’increment de la demanda de places d’ESO a la ciutat.
Actualment el centre compta amb quatre línies de primer, segon i tercer d’ESO, tres línies de 4t d’ESO, i 1r i 2n de Batxillerat. L’equip professional està format per 55 docents, una persona que s’encarrega de la neteja i un subaltern, equip que s’amplia gràcies a les relacions en xarxa que s’estableixen amb altres organismes de la ciutat.

Els principis bàsics que guien la nostra actuació són alguns dels valors estimulats des dels Entorns d’aprenentatge innovadors, i que recollim amb les següents metàfores:

LIDERATGE TRANSACCIONAL
Tots som membres clau de la comunitat educativa del Cinc Sénies, de tal manera que l’efecte provocat en un membre de la comunitat beneficiarà o repercutirà negativament en la resta.
Per això és important vetllar pel desplegament d’una mentalitat de lideratge transaccional (Àngel Castiñeira), que suposarà l’exercici d’un calibratge per part de l’Equip Directiu, que anirà reduint les seves intervencions en pro de l’empoderament de la resta de l’Equip.
CURIOSITAT
Aprenem fent, dubtant, dialogant, reflexionant sobre la pròpia experiència i acompanyant tot el procès d’ensenyament-aprenentatge des de la humilitat de qui sap i sap compartir-ho, en benefici de la curiositat.

LA FORÇA DEL GRUP
L’organigrama de l’Institut Les Cinc Sénies vist des de l’exterior és el dibuix d’un cervell, metàfora de la ment flexible. A l’interior s’hi representa el teixit sistèmic de ponts i camins, entreteixit per la força del grup, i que recull el moment actual del repartiment de tasques i rols originats en el pas de l’establiment d’una cultura de coordinació a l’estadi col·laboratiu, propi de les «Escoles que aprenen».

L’EQUIP DIRECTIU

CARINA TORRES MARTÍNEZ

Vaig estudiar Filologia espanyola i francesa a la Universitat de Lleida i posteriorment vaig cursar l’especialitat de Lingüística francesa a la Universitat Paris III.
Des de 2010, combino la meva tasca com a docent i la direcció amb la impartició de cursos, ponències i l’organització de diverses jornades. Formadora especialitzada per tant en la competència comunicativa poso el focus d’atenció en el tractament integrat de llengües i plurilingües, en TIL i TIC i en d’altres aspectes vinculats amb el treball per projectes, enfocaments globalitzats i lideratge. El 2017 vaig finalitzar el Màster en Habilitats professionals en l’àmbit educatiu (UB/Wae).
He estat membre del Grup de treball de l’ICE de la UAB “Atenció a la diversitat” i, en els darrers dos anys, he participat en el disseny i la impartició de l’Escola d’estiu de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i Xarxes per al canvi. Durant els anys 2013-17 vaig formar part activa de l’Equip impulsor i directiu del projecte educatiu de l’Institut Sunsi Mora on vaig exercir el càrrec de secretària.
Actualment sóc directora i professora de Llengua i literatura castellana a l’Institut Les Cinc Sénies de Mataró i membre de la línia 3 del MEX de lideratge pedagògic (Mataró Educa en xarxa). També sóc docent del Màster universitari de formació de professorat de secundària de Llengua i literatura catalana i castellana a la UPF.

EULÀLIA SERRANO ALCARAZ

Sóc llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona, i he cursat un màster i un postgrau en educació per al desenvolupament i en gestió de fauna i espais naturals. He crescut en el món de l’esplai i el voluntariat i, professionalment, en el tercer sector ambiental, en l’educació no formal i en una escola d’adults. Això em dóna una visió àmplia del fet educatiu.
Considero que l’educació és una eina per a la transformació de la societat, i per això intento que a les meves classes sempre hi hagi preguntes per respondre, que es reflexioni sobre els processos que es duen a terme i que s’entengui l’error com a una oportunitat d’aprenentatge.
Sóc una persona inquieta i sempre tinc noves preguntes a punt. No concebo l’educació si no és en equip. Per això he impartit formacions a professorat en l’àmbit STEAM i formo part dels grups de treball Eduwikilab (ciències) i Ecofemisteam (ecofeminisme). Si m’hagués de definir, diria que sóc una persona que estic en aprenentatge constant, i que duri!
Actualment exerceixo de cap d’estudis a l’institut.

LÍDIA PEYRET CASTRO

Sóc llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona en l’especialitat de pintura.
Sóc coautora de diverses publicacions de material pedagògic per a la matèria d’Educació visual, plástica i audiovisual de l’ESO a nivell autonòmic i estatal per l’editorial Casals i he realitzat vàries campanyes institucionals com a il·lustradora i dissenyadora gràfica per la Generalitat de Catalunya.
He estat col.laboradora de l’IOC en la matèria de Cultura audiovisual l i ll i també he participat com a formadora en algunes de les edicions de l’Escola d’estiu de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i Xarxes per al canvi.
He obtingut diversos premis en reconeixement al treball realitzat en els àmbits de l’escultura i el còmic.
Actualment formo part de l’equip directiu de l’Institut Les Cinc Sénies com a coordinadora pedagògica.

MÒNICA MARTÍNEZ ALONSO

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *