En procés d’actualització

Forum de joves – Activitats –

Talents

Divendres de disbauxa!

Enguany hem traslladat la disbauxa de divendres de Carnestoltes  a les pistes de bàsquet.  La desfilada ha començat a l’última franja amb els grups de 1r i 3r d’ESO.
El jurat ho ha tingut difícil perquè han estat participacions molt divertides i amb… Llegeix més»

Carnestoltes a L5S_2024

Durant tota la setmana hem celebrat el Carnestoltes.
Les consignes han estat molt acolorides i ben contrastades. Hem lluït elegants i amb pijama, amb robes de colors i amb els caps ben guarnits.
Ens traiem el barret… Llegeix més»

Setmana de l’Orientació a L5S

Del 22 al 26 de gener hem celebrat la Setmana de l’Orientació amb l’alumnat que acaba etapa i les famílies.

Des de les tutories de 4t d’ESO i batxillerat s’han proposat tallers i xerrades amb professionals d’orientació vocacional, representants de les diverses opcions d’estudis i laborals, exalumnes… I dilluns 29, vindran professionals de diversos sectors (biòlegs, jardiners, sanitaris…)

També s’han proposat sortides a centres d’estudis superiors i tastets de les matèries optatives de batxillerat segons els interessos de cadascú.

Nou edifici Les Cinc Sénies

Avui 23 de gener a l’institut LCS ens han presentat la proposta gràfica guanyadora del nostre futur edifici, reflex del camí iniciat fa 7 cursos tota la Comunitat Educativa LCS i que va cap endavant! Ara sí!

Notícia TVM. El nou edifici Cinc Sénies: sostenible, comunitari i totalment equipat.

Estem molt contents que per fi arribi. És l’expressió de molts anys de lluita, d’un camí llarg, on s’ha implicat la comunitat educativa des del primer moment.

Gràcies a totes les persones que han format part d’aquest procés!

Loli Acevedo, directora.

Posem-nos les piles amb l’apilo!

Aquest any participem al concurs de recollida de piles APILO; es tracta de ser el centre que recull més piles per alumne per tal d’aconseguir el premi.

Es poden portar tot tipus de piles i bateries de mòbil, ordinador, bateries portàtils i similars.

Trobareu un petit contenidor a l’entrada, al nou espai mediambiental.

Si teniu bateries que no hi caben podeu donar-les a la coordinadora de medi ambient.

El premi consisteix en diners per invertir en propostes del centre que serveixin per millorar el medi ambient.

Posem-nos les piles amb l’apilo!

Tanquem el 1r trimestre

Una agenda plena d’activitats per tancar el trimestre amb molta energia: esport, tallers, aperitius i música en directe amb LCS music band que va posar la cirereta a la jornada festiva.

Visita del secretari del Comitè de Bioètica de Catalunya

Divendres 1 de desembre va visitar el centre el senyor Josep Maria Busquets Font, secretari del Comitè de Bioètica de Catalunya per tal d’impartir una xerrada a l’alumnat de la matèria d’ètica cientificotecnològica de 1r de batxillerat.

Al llarg de la xerrada, que va durar gairebé dues hores, va explicar què són i com funcionen els diferents tipus de comitès de bioètica que existeixen i la seva evolució històrica. A partir de preguntes del propi alumnat també es van intercanviar mirades sobre la gestació subrogada i l’eutanàsia.

Tot plegat ha servit a l’alumnat per a aprendre més sobre els comitès de bioètica i el seu funcionament, i per a aprofundir en alguns dels aspectes treballats durant el trimestre.

Intercanvi Hamburg – L5S

Repetim l’experiència del 4 a l’11 d’octubre

Tornem a connectar amb Hamburg i enguany l’alumnat alemany d’intercanvi arriba dimecres 4 d’octubre a Les Cinc Sénies i hi serà fins l’11.

Durant aquests dies hi ha previstes sortides i activitats diferents per mostrar-los el nostre sistema de treball al centre, l’entorn i alguns elements de la nostra cultura.

L’alumnat conviurà amb les famílies d’acollida i vindrà al centre durant la jornada escolar, per aquest motiu, serà necessari fer alguns canvis d’aules i facilitar-los l’estada.

La col·laboració és molt important i volem que estiguin molt bé entre nosaltres.

L5S triat centre investigador

Les Cinc Sénies som un dels 12 centres catalans triats per participar en un Programa d’Innovació Pedagògica.

El programa “Aprenentatge entre iguals: RecercAULA” és un programa estratègic d’innovació pedagògica per a promoure l’aprenentatge entre iguals i la cultura de la recerca mitjançant la creació de comunitats d’aprenentatge professionals, la metodologia recerca acció i l’establiment de centres investigadors i de la figura de docents recercadors.