Comencem el “Treball personal” a 1r d’ESO

Aquest curs 2016-2017, La Serra hem apostat per introduir una nova metodologia de treball, que des de fa alguns cursos es duu a terme a alguns instituts de Catalunya: la franja de Treball personal (TP). Es tracta de dedicar una hora diària – després del 1r pati – a realitzar activitats i fitxes diferents, relacionades amb assignatures, però escollides pels propis alumnes segons la seva motivació i necessitat.

Pissarra dels TPs
Així s’organitzen els alumnes de 1r d’ESO la seva feina de Treball personal setmanal.

Amb la supervisió i assessorament del tutor, els alumnes planifiquen els TPs de la setmana a una pissarra penjada a classe. Cada sessió de TP, els alumnes trien una fitxa segons allò que hagin planificat. En aquest moment existeixen fitxes i materials de les matèries de Matemàtiques, Català, Castellà, Ciències Socials i Ciències Naturals. Alhora, s’ofereixen tres nivells: reforç, ampliació i jocs de cada assignatura. En els propers mesos, l’oferta creixerà a altres matèries o activitats transversals.

A continuació us oferim la valoració i crònica dels alumnes del “Taller de web” Araceli Esquirol i Shakira Flores, en el què expliquen amb més detall com funciona la franja de TP:

Les primeres setmanes han funcionat molt bé. Ho fem cada dia. Quan arribem del pati agafem els carpetans o consultem la pissarra i mirem quina assignatura ens toca. Després agafem un full o fitxa del que ens toca. Els divendres sempre planifiquem el que han de fer la setmana que ve. Cada dia acostumem a fer 2 TPs, tot i que depèn de la dificultat.  Quan l’acabem, el deixem a una safata. Normalment fem català, matemàtiques, castellà, naturals i socials. Algun dia també podem fer deures o pintar. També ens agrada que sovint podem seure al costat que vulguem, segons la feina que estiguem fent. Si ho escollim, ho fem en  parelles o amb grups, però si no vols fer-lo amb grup ho podem fer sols.