Diagnosi

EINES

Per a realitzar la diagnosi, la Comissió Digital del Centre ha utilitzat les següents eines:

• Selfie al professorat, equip directiu i alumnat; la participació del professorat ha estat de 81%, la de l’equip directiu 75 %, i la de l’alumnat del 34%.
  • Formulari competència instrumental dels docents, amb una participació de 81%
  • Valoració dels resultats de les enquestes per la Comissió Digital de Centre.

Aquestes actuacions s’han dut a terme els mes de juny i octubre de l’any 2022.

Enllaç als resultats de l’eina Selfie.

ANÀLISI DELS RESULTATS

Els resultats de les diferents eines de diagnosi mostren que el centre presenta una gran fortalesa en quant als recursos i suport pedagògics, on professorat, alumnat i equip directiu valoren molt positivament tot els ítems avaluats. En relació a la implementació a l’aula del currículum globalitzador a través de projectes, fent servir eines TIC, la valoració de l’alumnat i l’equip directiu és també molt positiva.

En quant a la detecció de possibles apectes a millorar, l’estratègia digital, i el seu desenvolupament mitjançant equips de treball, la pròpia infraestructura relacionada amb les TIC i la compartició d’experiències i bones pràctiques educatives, són els ítems pitjor valorats pel professorat i l’equip directiu. L’alumnat, per contra, no fa una valoració tant negativa d’aquests aspectes.

Podem observar certes discrepàncies en la mirada que fan els diferents sectors de la nostra Comunitat Educativa pel que fa a la reflexió i discussió de l’ús de la tecnologia (molt ben valorada per l’alumnat, contràriament al que pensen els i les docents), el suport tècnic rebut (també valorat positivament per l’alumnat segurament pel fet que el suport és intern de centre, mentre que el professorat fa una pitjor valoració, en relació probablement al suport extern).

Pel que fa a la Competència Digital del professorat, l’anàlisi de l’enquesta realitzada mostra un alt grau de competència de forma general, amb un ús generalitzat d’Entorns Virtuals d’Aprenentatge (en el nostre cas Classroom), i eines digitals de diferent tipologia: editors d’imatges i videos, aplicacions que permeten la gamificació, eines col·laboratives, etc.

D’altra banda una baixa o inexistent participació de les famílies, no ens permet obtenir una visió general de tota la Comunitat Educativa, així com la manca d’un protocol d’acollida (i en concret d’acollida digital del professorat, l’alumnat i les famílies) no facilita conèixer la satisfacció envers a aquest important factor.