La colla castellera de La Serra a la 1a Mostra Castellera de Sabadell

Crònica creada per Montse Téllez de 2n A.

El passat 1 de desembre, la colla de La Serra vam anar a la 1a mostra Castellera dels Instituts de Secundària de Sabadell. El projecte “Fem pinya amb els joves ha estat creat pels Castellers de Sabadell amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell. En aquest  projecte vam participar els 12 instituts públics de Sabadell. A la Creu Alta, juntament amb els 11 instituts participants, vam fer la mostra castellera que vam estan preparant sessions abans als instituts i al local dels Saballuts. La colla castellera de l’Institut La Serra estava formada per 10 alumnes dels cursos de 2n , 3r i 4t i 5 professors.

Al principi de la mostra ens van donar les samarretes amb el color que vam triar, l’escut del institut i la frase que vam crear els alumnes.

La mostra estava repartida en tres rondes on els jutges ens valoraven, tot i que ens van dir que el més important era participar. En les tres rondes ens van ajudar l’institut Ribot i Serra. A la primera ronda vam fer una torre. A la segona vam fer un tres i en l’última ronda vam aixecar una torre amb pom de dalt. En aquesta vam caure però la vam retornar a fer i ho vam aconseguir amb èxit. Aquest va ser el moment més emocionant de la jornada, perquè vam aprendre, jo personalment, que no per caure ens hem de rendir, si no que hem de lluitar per aconseguir el nostre objectiu. I si ho fem en equip es més gratificant el resultat, tan dóna si guanyes o perdis, l’objectiu es superar-te i donar el millor de tu mateix.

Al final de la mostra, cada institut va fer un pilar i van donar els premis.

Els guanyadors van ser: a la categoria de força, l’institut Joan Oliver; al valor, l’institut Ferran Casablanques; a l’animació, IES Les Termes; al seny, l’Escola Industrial i el nostre institut va guanyar a la categoria d’equilibri. Aquí ens vam tornar a emocionar perquè pensavem que no anavem a guanyar per diferents motius, el primer era que erem pocs participants a la nostra colla, el segon motiu es que haviem caigut i el últim motiu era que hi havien molts instituts participants i que no havien caigut i havien fet molt bé a les tres rondes. Però ens va posar molt contents i orgullosos haver guanyat i poder portar la “pinya dorada” al institut.

I per finalitzar la trobada, a cada participant li van donar un entrepà i una beguda a triar.

Ens va agradar molt perquè ens va unir més com a institut, ens va fer gaudir i esperem tornar-ho a fer l’any que ve i sobretot gaudir amb els nostres companys, amics i seguir gaudint fent castells.

En aquest album podeu veureu més fotos.

La colla castellera del institut.
Premi al equilibri del Institut La Serra.