El 25N a l’institut: frases, llaços i un conte

Article creat per Aida Pérez (3r d’ESO).

Lectura del conte a una aula de Primària

Dos dies abans del 25 de novembre, Dia contra la violència masclista, a l’institut no hem volgut deixar passar aquesta data. Un parell d’alumnes de cada curs, acompanyats de la Manoli, han estat passant per les classes de Primària i Secundària llegint un conte: La princesa vestida con una bolsa de papel.  El tema és el patiment de les dones a partir del comentaris i control que han de rebre de part dels homes sobre el seu físic, roba, etc.

Quan acabaven d’explicar el conte, els alumnes repartien un llacet de color lila a tothom qui volia, de manera que la majoria d’alumnes hem lluït avui llaços liles.

Un mural de frases i altres activitats

Mural amb missatges reivindicatius al passadís

A més de la lectura del conte per les aules, també hem creat un mural, on professors i alumnes hem deixat les nostres frases, pensaments i reivindicacions de manera voluntària. Durant la setmana, hem fet algunes activitats vinculades a assignatures com Castellà o Cultura i valors.